Neden P4C Türkiye Atölyeleri?
Çocuklar için Felsefe (P4C) niçin gereklidir sorusuna bir cevap olarak bir çok kazanım sıralayabiliriz.
P4C Türkiye - Çocukluklar, Okullar, Topluluklar, Şirketler için Felsefe
Çocuklar için Felsefe (P4C) niçin gereklidir sorusuna bir cevap olarak bir çok kazanım sıralayabiliriz.
Çocuklar için Felsefe (P4C) niçin gereklidir sorusuna bir cevap olarak bir çok kazanım sıralayabiliriz.
Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe Nedir? Çocuklar, felsefe yapabilir mi? Neden? Çocukların felsefe yapmaları, neden bazı insanları hayrete düşürüyor? Çocuklar felsefi sorular sormaya kaç yaşında başlar? Sonra ne olur? Çocukların düşüncelerini yetişkinlerin düşüncelerinden ayıran nedir? Bu ve benzeri soruları sormak, cevapların peşinden gitmek “Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe” metodunun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Çocukluk felsefesi kavramı, ilk…
1960’lı yıllarda, Amerikalı felsefe profesörü Matthew Lipman derslerinde öğrencilerinin akıl yürütme becerilerinin yetersiz olduğunu gördükten sonra, doğru düşünmeyi öğrenmek için üniversite sıralarının geç olduğunun farkına varır. Bu farkındalıktan hareketle Lipman, Çocuklar İçin Felsefe (P4C) pedagojisini başlatır.
Ebeveynler, çocuklarının merak içinde sordukları sorulara cevap verme konusunda farklı tutumlar sergilemektedir. Bazıları geçici olarak çözüm getiren açıklamalarda bulunarak kafası karışan çocuğu rahatlatmayı dener.
Okullarda P4C eğitim yönteminin uygulanmasına anaokullarından başlanmaktadır. Bunun en önemli nedeni, 5 yaşındaki bir çocuğun tıpkı bir filozof gibi, merak eden, sürekli soru soran doğal bir yetisinin olmasıdır. Okulda, evde durmadan sorular soran, merak duygusu çok yoğun olan bu yaş grubu çocuklar hak ettikleri ilgi ve desteği yeterince görememektedirler.
Çocukların duygusal olarak olgunlaşmaları için soyut düşünme becerilerini geliştirmeleri gerekiyor. Peki çocukken soyut düşünme becerilerini geliştirme imkanı bulamamış yetişkinler ne yapacak?