Neden P4C Türkiye Atölyeleri?
P4C Türkiye, Türkiye’de Düşünen Çocuk Kulübü başlığı altında, çocuklarla felsefe atölyelerini 2014 yılında başlatan ilk kurumdur. Kurumumuz, yıllara dayanan atölye tecrübesiyle P4C’nin en değerli kazanımları; demokratik bir toplumun inşası, merak eden, sorgulayan, özgürce düşündüğünü ifade eden, araştıran, öğrenen, doğru bilginin ve insani değerlerin peşinden giden insanı yetiştirme hedefini gerçekleştirir. P4C Türkiye atölyeleri, Sokratik sorgulamaya dayalı, birlikte düşünen ve sorgulayan soruşturan topluluklar oluşturur. Her yaş grubu için sosyal, bilişsel, duygusal, davranışsal gelişim ihtiyaçlarına göre atölye içerikleri inşa eder. Çocukların ve gençlerin felsefe, edebiyat, tarih, bilim, sanat ve yaşam arasındaki bağları kurabilmelerine destek olur.
5 yaşında P4C Türkiye atölyelerine başlayan çocukların Avrupa ve Amerika’ da olduğu gibi k12 boyunca bu düşünsel süreci devam ettirmelerine imkan yaratır. P4C Türkiye atölyelerinin ayırt edici özelliklerinin başında uluslararası eğitim-denetim kurumu Pearson Assured’a akredite olması gelir. Düzenli atölye sürecine katılan çocuklar, 13 yaşından sonra bu akreditasyonun sağladığı uluslararası Pearson Assured sertifikasını alabilirler. Bu onların akademik yaşamlarındaki portfolyo için önemli bir katkı sunmaktadır.
P4C Türkiye, P4C’nin kurucularından Ann Sharp’ ın felsefenin erişilebilir ve cazip hale getirilmesi hedefini geçekleştirmek için soruşturmalarda özgün, yaratıcı, entelektüel birikim sağlayan özel uyaranlar kullanır. Yapılan atölye soruşturmalarına büyük bir fark getiren uyaranlar, yaş gruplarına uygun olarak planlanır.
Matrix ‘den Don’t Look Up filmine, Kafka’nın Dönüşümü’nden Victor Hugo ‘nun Sefiller’ine, Maurizio Cattelan’ın Duvara Bantlanmış Muz’undan , Duchamp’ın Pisuvar’ına , Friends dizisinden Sisifos efsanesine ilgi çekici örnekler kullanılmaktadır.
HABER BÜLTENİ
Etkinliklerimizden ve ilham veren paylaşımlarımızdan haber almak için e-posta listemize katılın.